فواید مصرف گوشت

گوشت، یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی است که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هاست که قطعاً برای بدن ضروری هستند. قبل از دانستن فواید گوشت، بهتر است بدانیم که گوشت‌ پستاندرانی مثل گاو، گوسفند و شتر جز گوشت‌های قرمز هستند ولی گوشت مرغ، بوقلمون و سایر پرندگان، گوشت سفید می‌باشند. گوشت گاو و گوسفند تقریباً ارزش غذایی یکسانی دارند با این حال از نظر طعم و بافت با یکدگیر متفاوت می‌باشند.

انواع پرورش و فرآوری گوشت‌ها

  • گوشت فرآوری شده: این محصولات همان گوشت‌های معمولی می‌باشند که روی آن‌ها روش‌های پخت خاصی صورت می‌گیرد مانند: سوسیس و بیکن.
  • گوشت معمولی: همان گوشت دام‌هایی است که درمزرعه‌های کارخانه‌ای و به روش صنعتی پرورش داده شده‌اند و خوراک آن‌ها بیشتر بر پایه غلات است. گوشتی که بر چسب ارگانیک ندارد اغلب معمولی است.
  • گوشت ارگانیک: این گوشت‌ها از حیواناتی هستند که تغذیه کاملاً طبیعی دارند و در چراگاه‌های طبیعی زندگی می‌کنند.

گوشت و فواید آن

در ادامه به چند مورد از فواید گوشت خواهیم پرداخت.

  • جلوگیری از بیماری‌های قلبی

گوشت قرمز، بعد از ماهی دارای بیشترین اسید‌های چرب امگا-3 است که می‌تواند انعطاف و تغذیه شریان‌های قلبی را بهبود دهد. همچنین برای کبد، بهبود افسردگی و بینایی بسیار مفید است.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

جالب است بدانید هر 100 گرم گوشت گوساله حاوی بیش از 4 میلی گرم زینک است که برای تقویت دستگاه ایمنی بدن، تسریع در التیام زخم‌ها بسیار ضروری است.

  • جلوگیری از کم‌خونی با مصرف گوشت

کمبود آهن می‌تواند به بروز کم‌خونی یا کاهش گلبول‌های قرمز خون منجر شود که باعث بروز خستگی مفرط و دل مردگی می‌شود. یکی از فواید گوشت جلوگیری و درمان کم‌خونی است. جالب است بدانید در 100 گرم گوشت گاو حدوداً 2.47 میلی‌گرم آهن وجود دارد. پس فراموش نکنید حتماً در رژیم غذایی خود از گوشت استفاده کنید.

  • کاهش سطح کلسترول

گوشت حاوی نیاسین است که می‌تواند کلسترول بد را در بدن کاهش و کلسترول خوب مورد نیاز بدن را افزایش دهد.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که می‌دانید گوشت دارای فواید زیادی برای سلامتی است زیرا مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در آن وجود دارد ولی توجه داشته باشید مصرف بیش از حد گوشت قرمز می‌تواند سلامتی افراد را به خطر بیندازد. این مواد مغذی خون‌ساز مانند هر مواد غذایی دیگری داری خواص مثبت و منفی‌ زیادی می‌باشد که تمامی آن به شیوه‌ی مصرف افراد بستگی دارد.

برچسب‌ ها :

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0
X