طرز تهیه کباب بختیاری مجلسی

کباب بختیاری از اصیل‌ترین و محبوب‌ترین کباب‌های ایرانی می‌باشد که بسیار هم پرطرفدار است. این کباب معروف و پرطرفدار در برخی از شهرها از گوشت گوسفند تهیه می‌شود. البته روش‌های متفاوتی برای تهیه‌ی این کباب ایرانی وجود دارد ولی نحوه‌ی پخت این کباب در رستوران‌ها عموماً از گوشت قرمز و گوشت مرغ می‌باشد. در این دستور آشپزی قصد داریم طرز تهیه کباب بختیاری مجلسی و رستورانی را برای 4 نفر را آموزش دهیم.

مواد لازم کباب بختیاری ( برای 4 نفر )

فیله مرغ: 400 گرم

گوشت گوسفندی: 400 گرم

ماست چکیده: 8 قاشق غذاخوری

پیاز: 2 عدد

کره: 50 گرم

روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده: 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

دستور پخت کباب بختیاری

مرحله‌ی اول: در ابتدا فیله‌های مرغ را مانند  جوجه کباب به تکه‌های کوچک در اندازه‌های ۳*۲ سانتی‌متر مانند خرد می‌کنید و داخل ظرف بزرگی می‌ریزید.

مرحله‌ی دوم: در این مرحله فیله‌های گوشت گوسفندی را در اندازه ۳*۴ سانتی‌متر خرد می‌کنید و داخل ظرف محتوی گوشت مرغ خرد شده می‌ریزید. سپس پیازها را پوست گرفته، به شکل حلقه حلقه خرد می‌کنید و به گوشت‌ها اضافه کنید.

مرحله‌ی سوم: روغن مایع، زعفران دم کرده، ماست چکیده، نمک و فلفل را روی گوشت‌ها می‌ریزید و مواد را زیر و رو می‌کنید تا همه‌ی گوشت‌ها مزه‌دار شوند.

مرحله‌ی چهارم: روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله‌ی پنجم: ظرف گوشت‌ها را از یخچال بیرون آورید. به ترتیب یک تکه از فیله‌های مرغ و یک تکه از گوشت قرمز را سیخ بگیرید. به همین ترتیب یکی در میان گوشت‌ها را سیخ بگیرید.

مرحله‌ی ششم: سیخ‌های گوشت را در سطح صافی قرار داده و با پشت کارد یا بیف کوب کمی روی گوشت‌ها بکوبید تا یکدست پخت شوند. منقل را آماده کنید و سیخ‌ها را روی منقل بگذارید.

مرحله‌ی هفتم: شروع به باد زدن کباب‌ها می‌کنیم تا کمی خودشان را بگیرند سپس سیخ‌ها را چرخانده تا طرف دیگر گوشت‌ها نیز پخته شود. ظرف کوچی را روی حرارت قرار دهید و کره را درون آن بگذارید تا آب شود.

مرحله‌ی هشتم: زعفران را به کره ذوب شده اضافه کنید و با یک قلمو روی کباب‌های در حال پخت بکشید. این کار را تکرار کنید زیرا به ترد شدن کباب‌ها کمک می‌کند.

مرحله‌ی نهم: اگر به گوجه فرنگی پخته شده علاقه دارید می‌توانید تعدادی گوجه فرنگی را نیز سیخ گرفته و کباب کنید.

مرحله‌ی دهم: بگذارید کباب‌ها و گوجه‌ها به صورت کامل سرخ شوند و سپس آن‌ها را از روی منقل بردارید. کباب بختیاری لذیذ به همراه گوجه‌ی پخته شده، سبزیجات و مخلفات قطعاً از خوشمزه‌ترین وعده‌های یک غذای ایرانی است.

 

 

برچسب‌ ها :

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0
X